Sile , sile ♥ ♥

Sile , sile ♥ ♥
Do add me ;)

Sunday, November 22, 2009

muhasabah diri

Tuhan. hidupkanlah aku dalam setiap apa yang aku lakukan. jangan biar aku hanyut. jangan biar aku leka. gagahkanlah. kuatkanlah. kurniakan aku kental untuk menjaga mereka2 yang aku sayang. tolong.

aku tahu juga. di antara kita semua. semua sayangkan orang2 yang mereka sayang. semua mahu jaga mereka dan pastikan mereka2 yang kita sayang itu berkeadaan baik penuh perlindungan 24/7. be it your friends or families. your boyfriends or your girlfriends. your hubby or your wifey.

it is a matter of time and surrounding untuk telan balik segala yang terluah dan kepelbagaian hidup. be it hitam putih ataupun warna warni. kau perlu sedar dari termimpi-mimpi akan keselesaan atau kegelapan where you live in itu. yang ini semua realiti. dan selalunya people will say reality sucks.

why not restart balik hidup kau yang penuh bermakna ini dengan something sweeter. life is so much fun to be regretted. setting kan segala perkara yang segala perkara yang boleh menceriakan hidup kau. yang merosakkan buang jauh2.

ingat. hidup ini tentang pilihan. dan keputusan itu kau harus buat sendiri. sometimes it's better to be alone than be with the wrong one. put out those miserable factors yang boleh membunuh itu. there is a lot more to think about daripada menyerabutkan otak dengan perkara2 tiada faedah dan bonus langsung untuk kau.

take a deep breath. hilangkan stress yang ada. tajamkan penglihatan kau. absorb segala surrounding dengan baik. jangan hidup dibayangi perkara2 yang tak munasabah.